Ujian Hijrah dan Perjuangan Menutup Aurat Sepenuhnya – Lisdawati

Berhijrah..Walaupun ia sukar tetapi percayalah dengan hijrah kita akan dapat lebih ketenangan dan rasa mudah jer dalam hidup ni.” Kata-kata ini mungkin sesuai untuk menggambarkan perjalanan hidup pelakon senior, Lisdawati.

Pada usia 45 tahun, Lisdawati memberanikan diri untuk berkongsi tentang kisah hijrahnya yang penuh dugaan, selepas membuat keputusan bersejarah untuk menutup aurat sepenuhnya. Langkah ini bukanlah tanpa cabaran, dia mengakui bahwa dia tidak menerima sebarang tawaran berlakon selama empat tahun lebih.

Masa-masa sukar itu mencakupi peristiwa seperti bergolok gadai dengan pihak bank, surat merah sampai, dan kereta yang kena tarik. “Itu semua saya dan suami dah rasa,” ungkapnya dengan mata berkaca-kaca.

Namun, dalam keputusan tersebut, Lisdawati tetap berdoa dan memohon jalannya untuk berlakon dikembalikan. Dia berjanji akan menjaga ibadah mengikut tuntutan agama. “Sebab itu saya mula pakai sarung tangan dan kaki dan cukup menjaga waktu solat,” jelasnya.

Dalam segala rintangan dan ujian yang dihadapinya, Lisdawati menunjukkan kekuatan dan tekad yang luar biasa. Dia tidak pernah terfikir untuk berpatah balik dan menyesal untuk memakai tudung walaupun menerima ujian seumpama itu.

Kisah hijrah Lisdawati ini mungkin memberi inspirasi dan panduan bagi banyak wanita yang mungkin sedang berjuang dengan keputusan serupa dalam hidup mereka. Adalah penting untuk diingat bahwa setiap perjalanan memiliki tantangan dan dugaan sendiri, tetapi seperti yang ditekankan oleh Lisdawati, kepercayaan dan ketekunan dapat membawa kita kepada kedamaian dan ketenangan yang lebih dalam.

Leave a Comment